ynklig? - oh yes!

Efter att JosseBosseBo har sagt till mig att jag å världsbästa Clara borde börja blogga lite mer så ska jag för en gångs skull lyssna på henne. ;)
Vi kan börja såhär;
Idag är det synd om mig.
Så, nu har jag sagt vad huvudinnehållet i det här inlägget kommer vara. Det kommer handla om MIG, bara mig.. Nästan..
Vad har hänt på sistone? Hos mig har det här hänt;
Fredag
Efter sista lektionen åkte jag en snabbis till centrum, för att träffa min Ronji. :) Gav lite pengar till henne och sen åkte jag hem. STÄDADE RUMMET (!) innan jag åkte ut till Klara (häst). Först så fixade jag all maten å plockade upp bajset (fyyy! ^^) medans jag väntade på Erika. Sen så hoppade jag å pållen över hinder, första gången för båda på tre månader ungefär men hon var så duktig så! Vi hoppade ungefär en meter, sen fick det räcka. Man får inte ta sig vatten över huvudet, kära vänner. ;)
Pååååå kvällen så var det partaj för FULLA muggar, höhö. Kul skämt!
Det var jag, Carro, Ronja, Matte, Dennis, Simon & Manne som var i Älta. Sen så åkte jag och Ronja till Gullmars för att byta till nattbussen. En annan ville ju komma hem menar jag..
Nattbussen var en trevlig upplevelse, för en gångs skull! :)
Träffade två härliga grabbar som hade permis från lumpen, så vem vet- partaj med dem någon gång vettja!
Jag & Ronja släpade oss hem från Trollbäckens C, och däckade nästan på en gång. ^^

Lördag
Segt, Förkylt och nästintill bakfull. Dem som känner mig vet att jag är en av dem få som belönats med att slippa baksmällorna, men jag vet inte det kanske bara var förkylningen. Ronja åkte stack iallafall vid nio så då sov jag ett tag till. Vaken och fullproppad med alvedon drog jag mig till stallet för USS hade möte. Vart har all motivation och energi hos alla tagit vägen? Ingen som tar egna initiativ. T-R-I-S-T!
Släpade med mig Cicci ut till Klara, men på grund av det rolig vädret red jag väl kanske tjugo minuter i ridhuset. Vi skyndade oss hem..!

På Lördagkvällen hade jag BESTÄMT mig för att inte vara ute för länge. Köpte kinamat på Lucky House hos den läskiga, galna kinesen, och träffade Carro. Sen åkte vi hem till Matte så att jag kunde äta medans vi väntade på att han skulle komma hem. Kollade på Sverige - Danmark och drog hem. Dagens puss till mamma & pappa som hämtade mig, jag hade aldrig orkat åka buss. OBS! rimmet! ;)

Söndag
Fullproppad med alvedon, näsdukar och halstabletter var jag uppe med tuppen och var i stallet halv nio. Hoppträning! Jag & Lukas är inte helt invana vid varandra men han är så gullig. Tyvärr orkade jag inte hålla ihop hans galopp när vi satte ihop banan så jag åkte av. Aj, svanskotan! Fan också. Men upp igen!
Sen var det dressyrtävling. Älskade Askepot, du är den bästa som finns. OSLAGBAR.
Tack vare hästen så kom vi på tredjeplats. Claragullet mitt kom på första plats med Krokus och dem var ett superfint ekipage! :)


HON ÄR VÄRD ALL BERÖM I VÄRLDEN. JAG ÄLSKAR DIG, ASKUNGEN MIN.

Jaja, dags att försöka bli frisk? Är nog sjuk imorrn. Att vara hemma och tycka synd om sig själv kan vara rätt skönt en dag lite då å då.

pusskalas,
eder Kattfan

Kommentarer
Postat av: josefin

braaa julia :D

2007-09-10 @ 22:48:07
Postat av: helena

öster och askis coolast på banan! GRATTIS NI ÄGER :D:dD:dd.D:Dd:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback